روش هایی برای دستیابی به حال روحی بهتر

دسته بندی :دُرسا, رشد فردی ۱ اسفند ۱۴۰۱ coaching-1 155
روش هایی برای دستیابی به حال روحی بهتر

روش هایی برای دستیابی به حال روحی بهتر

 

در دنیایی زندگی می کنیم که از یک سو رشد تکنولوژی و زندگی مدرن تغییرات مثبت فراوانی در زندگی ما ایجاد کرده،

علم پزشکی فوق العاده پیشرفت کرده، وسایل تفریح و شادی در نقاط مختلف جهان برپا است و گوشی های هوشمند، شبکه های اجتماعی و ایمیل ارتباط میان انسان ها را تا حد باورنکردنی بهبود بخشیده اند.

از سوی دیگر استرس، آلودگی ها و مصرف غذاهای فراوری شده بیش از پیش سلامت ما را تهدید می کند،

مشغله کاری به حدی زیاد است که فرصت تفریح و شادی کردن را از ما گرفته و بهبود ارتباط میان آدم ها مجالی برای خلوت کردن با خود به ما نمی دهد.

این روزها همه به دنبال یافتن راه حل های مختلف برای داشتن آرامش روان هستند درحالی که با انجام چند راهکار ساده میتوانند به داشتن حال بهتر در زندگی برسند.

 

 

خواب کافی داشته باشید

هرگز مشغله کاری را با شب ها پشت میز کار به خواب رفتن و صبح ها با درد گردن از خواب بیدار شدن یکسان ندانید!

حتی اگر ناچار هستید ساعات زیادی از شب را کار کرده و تنها یک یا دو ساعت فرصت خوابیدن دارید همان زمان را نیز به رختخواب راحت خود رفته و با آرامش بخوابید.

 با دوست قدیمی خود تماس بگیرید

مرور خاطرات خوش گذشته و حفظ روابط مثبت غذای روح است بنابراین از اوقات فراغت خود استفاده کرده و با دوست یا یکی از اعضای خانواده که با هم خاطرات خوشی داشته اید و از صحبت کردن با او لذت می برید تماس بگیرید.

 

به رستوران یا کافی شاپ مورد علاقه تان بروید

اگر مجرد هستید احتمالا بارها به تنهایی به رستوران یا کافی شاپ دلخواه خود رفته اید اما اگر ازدواج کرده و صاحب فرزند هستید شاید سال ها از آخرین باری که به تنهایی پا به رستوران یا کافی شاپ گذاشته اید می گذرد.

به این کار به عنوان یک آرزوی محال نگاه نکنید! کافیست هر چند وقت یک بار فرزندتان را به یک فرد مطمئن مانند مادرتان سپرده و خودتان را به یک کافی شاپ دنج دعوت کنید و ساعتی را بدون نگرانی درباره زندگی روزمره با خودتان بگذرانید.

 

خوشبین باشید:

به طور کلی، افرادی که از خلق و حال بد رنج می برند، به طور مداوم ناامید هستند، زیرا به اندازه کافی در زندگیشان خوش بین نیستند ، با تغییر دادن این دیدگاه، علاوه بر بهبود قابل توجه همه جنبه ناخوشایندتان، به شما کمک می کند که کمی بیشتر از زندگی خود لذت ببرید.

مهربان بودن:

آرام و مهربان بودن در طول روز می تواند به بهبود فعالیت و روابط شما با افراد اطرافتان کمک کند ؛ انجام مداومش، آن را تبدیل به یک روال زندگی خواهد کرد، و از سقوطتان به سمت مشکلاتی که از قبل از آن رنج می بردید، جلوگیری می کند.

دوش بگیرید

دوش گرفتن در مدت زمان 15 دقیقه و قرار گرفتن زیر آب ولرم و پاک شدن سینوس ها و ریه ها و انرژی گرفتن برای یک حس بهتر یک پیشنهاد ساده است.

چند حرکت کششی انجام دهید

انجام حرکات کششی بخصوص کششی های فوق العاده یوگا، هر روز قدرت کشش را بیشتر میکند بسیاری از تنش ها را از بین می برد. حرکات کششی به جریان خون کمک می کند از این رو حالتان بهتر می شود.

 

بازی های ساده انجام دهید

میتوانید روزانه چند دقیقه برای سرگرمی و بازی از وسایل بازی ساده ای که در دسترس دارید استفاده کنید. گاهی برای انجام یک بازی هیچ وسیله ای نیاز نیست و با یک قلم و کاغذ میتوانید به یاد دوران کودکی بازی های ساده ای همچون اسم فامیل و .. را تجربه کنید.

به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید

موسیقی مورد علاقه خود را گوش کنید و با هر ثانیه ی آن به یاد روزهای خوش گذشته بروید. موسیقی تاثیر فوق العاده ای روی خلق و خو و آرامش روان دارد.

 

آدامس بجوید :

جویدن آدامس در شرایطی که عصبانی هستید و از نظر روحی مساعد نیستید می تواند یک راه کار مناسب برای حس آرامش شما و بهبود حال روحی شما گردد.

 

تهیه و تنظیم: آکادمی دُردانش

coaching-1

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
chat
0