دلایل اهمیت تولید محتوا در کسب و کار

دسته بندی :دُرسا, کارآفرینی و کسب و کار ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ coaching-1 35
دلایل اهمیت تولید محتوا در کسب و کار

دلایل اهمیت تولید محتوا در کسب و کار

تولید محتوا چیست ؟

کارشناسان حوزه ی محتوا تعاریف مختلفی را ارائه کرده اند :

  • تولید هرگونه اطلاعات چه به صورت فیزیکی و یا غیر فیزیکی برای عده ای از مخاطبان.
  • تولید محتوا یعنی تولید اطلاعات در زمینه های خاص برای عده ای مخاطب خاص و انواع رسانه ها به خصوص رسانه های دیجیتال.
  • محتوا صرف نظر از نوع و فرمت اش، قلب و مرکز چیزی است که ما به عنوان یک ابزار بازاریابی به واسطه ی آن با مشتریان و مخاطبان و … ارتباط برقرار می کنیم.
  • محتوا آن چیزی نیست که ما بنویسیم و رتبه ی ما را افزایش دهد و یا مقالات بلند و طولانی هم نیست. محتوا چیزی است کهیک پیام را به مخاطب منتقل کند که می تواند هر چیزی باشد.
  • تولید محتوا نحوه ای از بیان مسائل است که می تواند یا به صورت متن یا فیلم یا صدا و یا … باشد.

محتوا در حوزه‌های زیر تاثیر مستقیم می‌گذارد:

  • برندسازی
  • مارکتینگ و فروش
  • جذب کاربر یا مشتری
  • سئو

 

 

 افزایش اعتماد مشتریان

فرض کنید وارد وب‌سایتی شده‌اید که فقط محصولاتی را به همراه چند تصویر، قیمت و چند خط توضیحات درج کرده است. آیا مایلید از این وب‌سایت خرید کنید؟!

اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند، از وب‌سایتی خرید کنند که دارای توضیحات کاملی به همراه نقد و بررسی محصول باشد، تصاویر و ویدیوهای کاملی از آن قرار داده و جای هیچ ابهامی برای کاربر باقی نگذاشته باشد. پس به تولید محتوا می‌تواند باعث اعتماد سازی و افزایش فروش وب‌سایت شما شود.

ایجاد فرصت مشاوره‌ برای کاربران

کاربران ترجیح می‌دهند به سراغ کسب‌وکاری بروند که فقط فروشنده نباشد بلکه بتوانند مشاوره تخصصی هم بدهد! اگر بتوانید ابهامات و سوالات کاربران را رفع کنید آنگاه می‌توانید به آنها کالا یا خدمات خود را بفروشید. پس باید به کمک تولید محتوای موثر و هدفمند به سوالات متداول کاربران پاسخ دهید. بعد از پایان این پاسخ‌ها در آخر به سراغ معرفی کالا یا خدمات کسب‌وکار خودتان بروید.

به یاد داستان خرید یک مودم در ماه قبل افتادم، به بیش از ۱۰ فروشگاه مراجعه کردم که بتوانم پاسخ سوالم را بیابم و به بعد به کمک آن پاسخ، مودم مناسبی انتخاب کنم. تقریبا همه‌ی فروشنده‌هایی که در ابتدا به آنها مراجعه کردم اطلاعات کافی نداشتند تا اینکه بعد از کلی جستجو با فروشگاهی آشنا شدم که فروشنده یک فرد آگاه بود و توانست به سوالم پاسخ منطقی بدهد. همین موضوع باعث شد من به مشتری دائم آنها تبدیل شوم!

در فروش آنلاین هم همین روال برقرار است. مشتری از شما مشاوره می‌خواهد! شما باید به کمک محتوای مناسب در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی پاسخی قانع کننده برای آنها داشته باشید.

 

افزایش قدرت و تاثیرگذاری

در گذشته برای اینکه دیده شوید نیاز داشتید که از رسانه‌های دیگر استفاده کنید. امروزه با وجود سایت و اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی، خودتان صاحب رسانه هستید. بازاریابی می‌تواند از طریق خود شما و به شکل مستقیم صورت گیرد و دیگر واسطه‌ای در میان نیست. این مدل بازاریابی اثربخشی بیشتری دارد.

بازاریابی ارزان

از دلایل اهمیت تولید محتوا در کسب‌ و کار، می‌توان به قابلیت بازاریابی ارزان و کم هزینه اشاره کرد. شما به سراغ هر روش بازاریابی دیگری که بروید باید هزینه کنید. شاید تولید محتوا را بتوان با هزینه‌ی خیلی کم و گاهی فقط با صرف چند ساعت زمان انجام داد و از آن نتایج چشمگیری دریافت کرد.

 افزایش فروش مهم‌ترین دلیل اهمیت تولید محتوا در کسب و کار

مگر می‌شود بدون تولید محتوا انتظار فروش هم داشت؟! به کمک محتوای بهینه کاربران هدف را وارد سایت خود کنید، کالاها و خدمات خود را به آنها معرفی کنید و ببینید صرفا با محتوا چگونه به افزایش فروش کمک کرده‌اید.

 

تهیه و تنظیم : آکادمی دُردانش

coaching-1

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
chat
0