بازاریابی پیامکی

دسته بندی :دُرسا, کارآفرینی و کسب و کار ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ coaching-1 151
بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی سرویس پیام کوتاه (SMS) نوعی از بازاریابی است که کسب‌وکارها از آن برای به اشتراک گذاشتن تبلیغات، از طریق پیام‌های متنی به مشتریان استفاده می‌کنند. در اصطلاح عامیانه، بازاریابی با پیامک روشی برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی از طریق اس‌ام‌اس‌ است؛ از این طریق، می‌توانید پیشنهادها، به‌روزرسانی‌های مهم و یادآوری‌ها را به مشتریان ارائه دهید.

یک راه عالی برای درک قدرت ارسال پیامک این است که به تأثیر گوشی‌های هوشمند در زندگی کاربران خود نگاه کنید؛ بیش از ۹۰ درصد از مصرف‌کنندگان، اعلان‌های متنی خود را در عرض یک ساعت پس از دریافت پیامک چک می‌کنند.

 

مزایای بازاریابی پیامکی

همه ما عاشق تلفن های همراهیم. آنها هرگز از طرف ما کنارگذاشته نمی شوند، تازه ترین دوست ما یعنی تلفن همراهمان، دقیقا همه جا با ما است. آنها نه تنها زندگی روزمره ما را دربرگرفته اند، بلکه در بسیاری از موارد، ما را یاری می کنند.می توان گفت تلفنهای همراه ما نقش چاقوهای ارتشی را در زندگی ایفا می کنند، ما به وسیله آنها عکس می گیریم، آلارم ها را تنظیم می کنیم، حساب بانکی چک کنیم، انتقال وجه انجام می دهیم، موسیقی گوش می کنیم، کتاب می خوانیم و این لیست می تواند ادامه یابد.

  • سرعت استفاده از این بازاریابی باعث می شود برای بسیاری از شرایط که در آن دسترسی سریع به پیام شما اهمیت دارد، پیامک در صدر جدول انتخاب هایتان قرار گیرد.
  • این بازاریابی بسیار منعطف می باشد. در به کار گیری پیامک برای ارتباط با مخاطبین خود، شما قادر هستید آن ها را دسته بندی نمایید و با هدف مشخصی به هر دسته پیامی را ارسال کنید. همین امر سبب می شود که بازخورد پیامک ها و تبلیغات شما افزایش پیدا کند و پیام شما در اختیار افرادی قرار گیرد که به آن نیاز دارند.
  • مخاطبین و مشتریان شما می توانند در لحظه وارد لیست پیامکی شما شوند و یا از آن خارج شوند. این امر بسیار ساده است و تنها در یک مرحله اتفاق خواهد افتاد، بنابراین افرادی که در لیست پیامکی شما قرار دارند و از آن خارج نمی شوند، با میل خود پیامک های شما را دریافت می کنند.

پیشنهادات محرک به مشتریان خود دهید:

برای اینکه بتوانید مشتریان بیشتری را به خود جذب کنید لازم است پیشنهادات وسوسه انگیز را برایشان مطرح کنید. به عنوان مثال تخفیف، تست رایگان، ارائه سرویس های هزینه ای به صورت رایگان از طریق خرید پیامکی و …

فراموش نکنید متن ارسالی شما باید فریبنده و اختیاری باشد نه اجباری.

  • محتوای پیامک ارسالی خود را منحصر به فرد کنید:

تنها دروازه ارتباطی شما با مشتریانتان چند خط و کلمه خواهد بود پس لازم است بر تک تک کلمات متمرکز شوید و چگونگی ارتباط آن چند کلمه را با کسب و کار و محصول خود به درستی و با دقت تعیین نمایید.

  • به علایق شخصی مشتریان خود اهمیت دهید:

در هر زمانی و در هر مکانی با هر تجارتی در نظر گرفتن سلایق شخصی کاربران و مشتریان به منظور احترام و توجه به آنان از طرف فروشندگان بسیار اهمیت داشته است پس یادتان باشد مشتریان و سلایق شان را فراموش نکنید شاید آنها منتظر تبریک تولد و یا تبریک اعیاد و مناسبت های خاص از طرف شما هستند.

  • هر پیامکی را برای هر مشترکی نفرستید:

مشتریان دریافت کننده پیامک در لحظه، پیامک را حذف می کنند اگر هیچ ارتباطی به شرایط سنی یا فردی و یا موقعیتی آن ها نداشته باشد. اگر بتوانید درست در لحظه خرید و یا نیاز مشتری محصول خود را ارائه کنید برنده خواهید بود!

  • سعی کنید راه انتخاب رقبا را برای مشتریانتان ببندید:

دقیقا خود را جای دریافت کنندگان پیامک تان بگذارید و از خودتان بپرسید چرا افراد باید از شما خرید کنند و یا چه تفاوتی بین کالا یا خدمات شما با باقی رقبایتان است. یادتان باشد کیفیت معرفی محصول و خدماتتان در دستان شماست پس به بهترین نحو آن را ارائه و معرفی کنید.

جمع بندی

پیامک انقلابی در ارتباطات و تعامل افراد و بازاریابان ایجاد کرد. بیش از 90 درصد کاربرانی که در نظرسنجی وفاداری پیامک شرکت کردند، معتقدند که این سرویس ارزش ارائه میدهد. از نظر آماری احتمال بازخرید کوپن های پیامکی 10 برابر بیشتر از کوپن هایی است که از طریق پست یا روزنامه ارسال میشود. 57 درصد مصرف کنندگان میگویند علاقمند به شرکت در برنامه های وفاداری پیامکی برند مورد علاقه خود هستند. کمتر از 5 درصد کمپین های بازاریابی پیامکی از شرکت خارج میشوند

 

 

تهیه و تنظیم: آکادمی دُردانش

coaching-1

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
chat
0